piątek, 20 września 2013

Zostaw

Na prośbe czytelniczki mojego bloga, dzisiaj pojawi się komenda zostaw. Na filmiku było że Lady leży, a w jej strone rzucane są smaczki, jednak pies się opanowuje i ich nie zjada. Jak nauczyć tego psa ?
1. Siedzimy na przeciwko psa, kładziemy smaczek na ziemi i zasłaniamy dłonią, pies za pewne bedzie chciał się do niego dostać, nie zwracamy na to uwagi i czekamy aż pies nie bedzie patrzeć na smaczek, tylko na nas. W tym momencie chwalimy i pozwalamy jeść smaczek. Ćwiczymy do momentu aż pies nie bedzie zwracać uwagi na smaczek na ziemi, tylko na nas. Dodajemy do tego komende ,, zostaw "  Gdy do tego dojdzie przechodzimy do następnego kroku.
2. Kolejnym krokiem jest, nauczenie psa, żeby nie zwracał uwagi na smaczek na ziemi, bez zasłoniecia go ręką. ( Nie zapominajmy o komendzie ) kładziemy smaczek na ziemi i powoli zaczynamy odsłaniać go ręką, jesli pies bedzie próbował go zjeść, szybko go zasłaniamy. Powtarzamy to aż do momentu, gdy bedziemy mogli spokojnie zabrać rękę, a pies go nie dotknie.
3. W tym kroku chcemy żeby pies, w pozycji siad nie zwracał uwagi na rzucane w jego stronę smakołyki, żeby do osiągnąć musimy mieć przed sobą psa w pozycji siad i lekko rzucamy smakołyka w jego strone, jednak na początek dość blisko siebie, później dalej i dalej. Jeśli nam sie uda możemy próbować rzucać kilka smaczków...
4. Nasz końcowy krok polega na tym żeby pies nie zwracał uwagi na rzucane w jego strone smakołyki, tym razem w pozycji leżeć. Ogólnie robimy to samo co w kroku 3 tylko że pies leży nie siedzi
Masz problem ? nie rozumiesz ?
Napisz na e-mail podany w poście na dole :p
Co z mojego chcecie żeby sie pojawiło na blogu z mojego filmiku ? Piszcie w komentarzach :D

9 komentarzy:

  1. Mój ucieka jak mu nie pozwalam jeść co zrobić w tedy ?

    ja bym chciała sztuczkę z tym skakaniem na ciebie chyba wiesz o co mi chodzi

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakich smakołyków używasz ?
    może spróbuj z jego ulubionym jedzeniem np. parówką czy serem
    chodzi o wskakiwanie na plecy ? napisze jutro :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro .. Minęły 2 dni haha. Oj Gucia, Gucia :***

    OdpowiedzUsuń
  4. ja używam sera i bardzo mu smakuję przez 2 godziny go uczyłam aż się nauczył jaka następna sztuczka będzie niech będzie jakaś prosta żeby na początek opanował proste sztuczki z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. jaka ewa to do mnie ? kiedy nowe sztuczki ?

    OdpowiedzUsuń
  6. A jakie są dla ciebie proste sztuczki ?

    OdpowiedzUsuń