środa, 18 grudnia 2013

Wskakiwanie na plecy

Weszłam sobie dzisiaj na bloga i w sumie załamałam się faktem że jest tutaj tak mało sztuczek... I tak o to się zmotywowałam i postanowiłam napisać wam jak nauczyć psa sztuczki, która ze wszystkich sztuczek które robi Lady podoba się najbardziej... Czyli wskakiwanie na plecy, trochę dołuje mnie że wszystkim bardziej podoba się ta sztuczka którą uczyłam Lady jakieś 15 min xd niż na przykład wskakiwanie na stopy nad którą długo się męczyłam... No, ale nie ważne spróbuje wam wytłumaczyć, jak nauczyć tego swojego psa.
 Ogólnie łatwiej byłoby gdyby pomogła Ci jeszcze jedna osoba, ale ja dałam sobie rade sama :p

1. Kładziemy się na brzuchu i zachęcamy psa żeby wszedł nam na plecy powtarzając  nazwę  sztuczki i tutaj wam nie pomogę sami coś wymyślcie :D powtarzamy to kilka razy

2. Gdy wydaje Ci się że pies już zrozumiał, spróbuj już nie zachęcać go smaczkiem tylko powiedź komendę jeśli piesek zrozumie i wejdzie to powtarzamy to kilka razy, jeśli nie to wracamy do punktu 1

3. Gdy już piesek ładnie wchodzi nam na plecy, to utrudniamy mu zadanie. Siadamy po turecku i pochylamy jak najbardziej przodu i wypowiadamy komendę jeśli piesek zrozumie to jak ZAWSZE pieska bardzo chwalimy, jeśli piesek nie wskoczy bo nie rozumie czego od niego oczekujemy to spróbujmy jeszcze na początku zachęcić go smaczkiem, aby wskoczył nam na plecy.

4. Tutaj jedyne co mam pozostało to utrudnianie mu tego zadania czyli pochylamy się coraz mniej, potem możemy klęknąć, a później próbować wstawać. Wszystko zależy od tego jakieś wielkości mamy psa i jak wysoko skacze. To utrudnianie skakania to lepiej zacząć następnego dnia, żeby piesek nie był za bardzo zmęczony, bo później może nie chcieć współpracować...

I jak zawsze jeśli masz jakiś problem ze sztuczką to napisz do mnie :  jaknauczycpsa@wp.pl 
Na pewno spróbuje pomóc :D 
Powodzenia :P

4 komentarze: